ulotki składane
Ulotki składane
Ulotki składane
Ulotki to najpopularniejsze rozwiązanie o charakterze marketingowo-reklamowym – pojawiają się niemalże każdego dnia, w różnych postaciach i miejscach. Jest to narzędzie stosunkowo tanie i efektowne. Ulotki, w zależności od charakteru, mogą stanowić źródło informacji, ogłoszenie, narzędzie pozwalające na podtrzymanie relacji z odbiorcą czy też zachętę do skorzystania z konkretnej oferty lub zakupu produktu.
Jaką funkcję spełniają ulotki składane?
Ulotki składane to materiały drukowane, które spełniają przede wszystkim funkcję propagandową lub informacyjną i są przeznaczone do szybkiego rozpowszechniania. Z założenia są to rozwiązania w postaci niewielkiej, zadrukowanej kartki lub niewielkiej broszurki. Ulotki informują lub zapowiadają wydarzenia kulturalne bądź polityczne, promują i prezentują produkty i usługi itp. Najczęściej są wykładane w miejscach publicznych lub dostarczane bezpośrednio do odbiorcy. Jest to tańsza alternatywa dla plakatu i klasycznej broszury. Istnieją różne rodzaje ulotek i wiele formatów. Różnorodność przedmiotowych materiałów reklamowych wynika przede wszystkim z szerokiej gamy zaawansowanych programów graficznych, za których pomocą można wykonać skomplikowane i rozbudowane projekty.
Ulotki o wielu twarzach
Najpopularniejszym rozwiązaniem są standardowe ulotki jednostronne, sporym zainteresowaniem cieszą się także ulotki składane oraz dwustronne. Godne zainteresowania są również podłużne ulotki DL, które idealnie pasują do standardowych kopert, a tym samym sprawdzają się jako rozwiązania przeznaczone do wysyłki. Przedmiotowe materiały promocyjne dostępne są w różnych formatach, warto wymienić m.in. ulotki A6, ulotki A5, ulotki A4 oraz ulotki A3. Wśród propozycji znaleźć można ulotki kwadratowe, jak również podłużne. Wszystkie propozycje zaskakują oryginalnością i kreatywnością, niepowtarzalną zaletą tego typu materiałów jest również ich unikalność.
Ulotki produkowane są na papierze offsetowym oraz kredowym matowym lub z połyskiem. Wybór zależy przede wszystkim do zleceniodawcy, warto jednak pamiętać, że im lepszy papier, tym wyższa jakość ulotki. Najczęściej stosowanym materiałem jest papier 130 g. Papier ten umożliwia ekonomiczny druk ulotek i doskonale sprawdza się w sytuacji, gdy niezbędna jest bardzo duża ilość wydruków. Rozwiązaniem lepszym pod względem jakościowym jest papier kredowany 170g – jest to papier powlekany, o gładkiej strukturze, z wykończeniem matowym lub błyszczącym. Papier Błyszczący doskonale podkreśla kolory i stwarza efekt połysku, natomiast w przypadku papieru matowego ulotki wydają się być satynowe w dotyku, co umożliwia ich subiektywny odbiór.
W przypadku ulotek doskonale sprawdzają się następujące rodzaje papieru kredowanego:
- 130 g - kreda mat;
- 130 g - kreda połysk;
- 170 g - kreda mat;
- 170 g - kreda połysk;
- 250 g - kreda mat;
- 250 g - kreda połysk;
- 350 g - kreda mat.
Ile kosztuje druk ulotek?
Tanie ulotki to często wybierane rozwiązanie reklamowe. Cena w dużej mierze przekłada się na popularność tych rozwiązań oraz ilość wydruków konkretnej propozycji. Projekt ulotki a cena – to kwestia priorytetowa, którą uwzględniają wszystkie jednostki korzystające z tej alternatywy. Faktem jest jest, że opracowanie ulotki można wykonać samodzielnie, nie mniej jednak działanie to wymaga odpowiednich umiejętności i sporych nakładów czasowych. Zdecydowanie lepiej zlecić przygotowanie projektu naszym specjalistom. Praktycznie każda drukarnia posiada ogólnie dostępny cennik ulotek, czyli wycenę konkretnych konfiguracji produktów. Rozwiązanie to pozwala wybrać optymalną alternatywę, dostosowaną do indywidualnych potrzeb i oczekiwań danej jednostki. Różnice w zakresie druku ulotek na pozór są nieznaczne, jednakże w rzeczywistości w istotny sposób wpływają na ich jakość. Nowoczesne technologie drukarskie zapewniają wysoką jakość rozwiązań – ulotki są estetyczne, efektywne i wyraziste, co bez wątpienia przekłada się na ich odbiór. Do ich produkcji wykorzystujemy nowoczesny park maszynowy.
Efektywność ulotek
Wiele drukarni deklaruje, że w danej placówce można wydrukować ulotki najtaniej. Koszt ulotki to kwestia priorytetowa dla wielu zleceniodawców, warto jednak pamiętać, że faktyczna jakość przedmiotowych materiałów reklamowych zależy od wielu czynników, dlatego też w pierwszej kolejności warto zweryfikować zaplecze techniczne drukarni – nowoczesne urządzenia i sprzęty drukarskie zapewniają wysoką jakość ulotek. Kolejną kwestią jest wielkość i format ulotki. Jeśli są to standardowe propozycje, dostarczane bezpośrednio do klienta poprzez osoby zajmujące się roznoszeniem ulotek, wielkość i kształt poszczególnych propozycji nie ma większego znaczenia. Inaczej ta kwestia wygląda w przypadku ulotek, które – z założenia – są przeznaczone do wysyłki. Niepodważalny jest fakt, że w tej sytuacji ulotka musi zmieścić się w standardowej kopercie, dlatego też najlepszym rozwiązaniem jest format ulotki DL, obejmujący jedną trzecią kartki A4.
Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty druku ulotek składanych.